الاثنين، 21 يوليو 2008

هنا القاهره


منذ صغرى وانا احب نشرات الاخبار والسياسه بشكل مثير ربما لأن والدى كان يقيم فى احدى الدول العربيه وكان دائماً قلقاً ويتابع الاخبار والسياسه وتقلباتها ولذا وجدت نفسى عندما كبرت اجد متعتى فى هذ ه الماده الاعلاميه تنشط بداخلى الذاكره وتستفزنى وتثير بداخلى مشاعر ساكنه وتسكن مشاعر متحركه وكثيرا ما كنت احلم ان استيقظ واجد الاخبار بطريقه معكوسه او بالاحرى مظبوطه... مثلاً اتمنى ان اسمع الاخبار تقول.... على المجتمع الدولى ان يضغط على بوش وادارته عشان يطلعوا ايران من دماغهم ويريحنا شويه من الصداع المزمن ده ويجب على اوكامبو هذا اللى طلع لنا فى المقدر جديد ان يسرع فى القبض على بوش واعوانه وشارون علشان التاريخ اثبت انهم مجرمين حرب وقاموا باباده جماعيه وان الامم المتحده سوف تتحرك مسرعه من اجل ايجاد حل لمشكله فلسطين التى استمرت 50 عاماً والصومال التى تموت جوعاً ....ملفات عديده كنت اتمنى ان تصاغ بطريقة عادله ولكن يبدو وكما يقال المساواه فى الظلم عدل

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

الذ حاجه ان الراديو ناشيونال وباناسونيك فى نفس ذات الوقت بس لو كان يبقى توشيبا كمان كنت اشتريت سونى

ايمن لتصليح الرداوى

غير معرف يقول...

اخويا هايص وانا لايص انا باحاول اشغل نفسى باى حاجه وخلاص عشان امتص حالة القلق اللى عندى وكمان انت اثبت ان عندك قوة ملاحظه عجيبه وبكده تقدر تضمن شغلانه فى مصر بس عقبال الساعات كمان

غير معرف يقول...

وبعد كده يا ابنى لازم الرايو يكون متلخبط زى الاخبار المعكوسه اللى بيقولها ما هو راديو خيالى عمره مايقدر يغلط فى اسياده واللى صنعوه